Legyél profi önmarcangoló!

Az önmarcangolási technika egy innovatív önismereti és önmotivációs módszer, amit mindenki ismer és gyakorol – valószínűleg rosszul. Most viszont megtudhatod, hogyan kell jól!

Amikor kudarc vagy rossz élmény ér bennünket, hajlamosak vagyunk szomorkodni, önmagunkat hibáztatni, elveszteni az önbizalmunkat, panaszkodni. Egyes haladó szelleműek talán még kudarc idején is tudják a katasztrófák jó oldalát nézni, de én ennek a “gondolkodj pozitívan és bevonzod, ami kell” dolognak nem vagyok valami nagy híve. Miért gondolkodnánk valamiről pozitívan, ha éppen negatívan van kedvünk gondolkodni?!

A kudarcokon, hibákon való filozofálás, szomorkodás,  kétségbeesés, saját magunk hibáztatása és az önvád általában mindannyiunknak elég jól megy. Gondolj a legutóbbi kudarcodra! El voltál kenődve? Panaszkodtál valakinek? Miket mondtál, gondoltál akkor?

Leggyakrabban ezeket a fordulatokat használjuk szomorkodás, saját magunk hibáztatása, önmarcangolás és panaszkodás céljából:

  • Én tehetek róla.
  • Persze más biztosan nem…
  • Mit csináltam, hogy már megint…
  • Ráadásul pont…
  • Most mindenki azt gondolja rólam, hogy…igazuk van.
  • Megérdemeltem.

De miért akarnánk abbahagyni, erőszakkal megszakítani az önhibáztatást és panaszkodást, ha ilyen jól megy? Ha valami jól megy, miért nem csináljuk még gyakrabban és még jobban?! Az önmarcangolási technikád tökéletesítéséhez pusztán ezt kell tenned:

  1. Idézz fel valami apróságot, ami a múlt hét során sikerült (igen, sikerült!) Neked. Fontos, hogy apró siker legyen – egyelőre csak tanulási, gyakorlási célból használjuk.
  2. Képzeld magad elé minél intenzívebben, minél konkrétabban az esetet, akár le is csukhatod a szemed.
  3. Kezdd el az önmarcangolást!
  4. Folytasd, amíg jól esik…

A technika helyes alkalmazása: példa

Apró sikerem: öt perccel kezdés előtt odaértem a meetingre!

  • Én tehetek róla! – Teljes mértékben. Ez nem a véletlenen múlott!
  • Persze más biztosan nem… ilyen megfontoltan pontos, mint én!
  • Mit csináltam, hogy már megint, hogy … odaértem időben? (Nagyon fontos kérdés önmarcangolásnál! Tételesen végig kell nézni, mit tettél, hogy így sikerült!)
    • Meggyőztem magam, hogy mindig késve beesni egyszerűen nem vicces.
    • Indulás előtt hamarabb kezdtem el készülődni, mint szoktam.
    • Mielőtt kiléptem az ajtón, végiggondoltam, hogy minden nálam van-e, így nem kellett háromszor visszarohannom.
  • Ráadásul pont… a főnökkel találkoztam aznap! Ráadásul pont… én voltam így az első, aki megérkezett! (Ez sokszor ismételhető.)
  • Most mindenki azt gondolja rólam, hogy… precíz vagyok és tiszteletben tartom mások idejét. Igazuk van. Meg is érdemlem!

Láthatod, hogy az önmarcangolási technika igazán egyszerű! Nem kell drága tréningekre járnod, hogy elsajátítsd, hiszen már eddig is (majdnem) tökéletesen alkalmaztad. Itt az idő, hogy mostmár hibátlanul használd!

kép

Hozzászólások

hozzászólás